Vikatikkejä

keskiviikkona, marraskuuta 11, 2009

Rokotejonossa ei voi neuloa*


Haimme kuluneella viikolla possupiikit koko perheelle (paitsi miehelleni, joka ei onnistunut kuulumana yhteenkään riskiryhmään). Olimme varustautuneet tuntikausien värjöttelyyn räntasateessa eikä pihalla ollutkaan jonoa! Jono oli kuitenkin sisällä ja lapset hikoilivat kärttyisinä villahaalareissaan**, jotka me jonovalistuneet olimme heille pukeneet. Itse asiassa minä olin pukenut lapset kuin Antarktis-lomaa varten ja nalkuttanut kerrospukeutumisesta miehellekin, ja unohdin sitten itse piponi ja lapaseni*** työpaikalle. No, niitä ei tarvittu.

Oli minulla mukana neuletyökin****, mutta mä en osaa neuloa jos kyynärpäät roikkuvat tyhjän päällä, kuten jonossa seisoessa tekee. Niinpä seisoin jonossa ja luin***** ja mieheni vei lapset istumaan odotustilaan, jossa yritti estää heitä nuolemasta ovenkahvoja ja tekemässä kaikkea muuta älytöntä, jota alle kouluikäiset keksivät tehdä pandemia-aikaan.

1,5 tunnin jonotuksen jälkeen pääsin ilmoittautumistiskille, jossa minulle ojennettiin vuoronumero****** ja käskettiin seurata vihreää viivaa rokotusalueelle. Sieltä löytyi istumapaikat (huraa!) ja mä kaivoin repun pohjalta evääksi varaamiani suklaakeksejä******* ja valmistauduin ottamaan selvää, millä adjektiiveilla kirjoilija kuvailisi sankariparin seuraavaa intiimiä kohtaamista********, kun meidät jo kutsuttiin sisälle.

Nyt on käpälä kipeä, mikä on kurjaa, koska näin rokotuksen saaneena olisi hyvä syy vanua sohvalla neulomassa ja katsomassa Sinkkuelämän uusintoja. Luminen on edennyt vyötärölle asti ja kun viimeksi pysähdyin laskemaan silmukoita, huomasin, että silmukkamäärä on jossakin kahden koon välimaastossa enkä mä millään löytänyt kohtaa, jossa olisin neulonut eri tavalla kuin ohjeessa *********. Noin yhden epätoivoisen tunnin jälkeen joku pieni ääni muistutti, että ehkä tämä ohjeprintti on se ensimmäinen versio, eikä se viimeisin josta oli korjattu muutama laskuvirhe. Onneksi oli. Olin vähällä purkaa taskuun asti.

Yksi virhe sieltä kyllä löytyi: mä jouduin neulomaan taskuliitoskohdan kahdesti ja purkamisen jälkeen toinen sivusaumaa merkannut silmukkamerkki oli loikannut neljä silmukkaa väärään suuntaan. Joten muutama kavennuskin on vähän siellä sun täällä. Päätin, ettei sitä kukaan huomaa ********** ja jatkoin vaan ihan pokkana.


* epätoivoinen aasinsilta neuleblogi-nimikkeen tueksi
** huomaa: toinen neuleviittaus
*** kolmas neuleviittaus - kyllä, tämä selvästi on vielä neuleblogi!
**** koska niin kuuluu tehdä, jos on olevinaan neulebloggaaja
***** Nora Robertsin kirjaa, jota piti vähän väliä peitellä piiloon ettei takanani seisova huomaa niitä viiden sivun mittaisia hekumallisia kuvauksia.
****** ja kerrottiin, että rokotushoitajat kutsuvat nimellä. Mä en ole vieläkään tajunnut, mikä järki siinä systeemissä oli.
******* Terveellisen ruuan kanssa ei nyt vaan kannata jonottaa ikäviin toimenpiteisiin. Joku outo söi siellä porkkanoita!
******** "Hitaasti ja silkinpehmeästi, voimakkaasti ja määrätietoisesti he liikkuivat yhdessä..." Kirjailijaa ei voi syyttää ainakaan pihistelystä adjektiivien suhteen. Ehkä hän omistaa synonyymisanakirjan.
********* ja muistin kyllä tuskallisen kirkkaasti, miten yksi lauantai-ilta join valkkaria ja koin ihan mahtavan neuleflown, mikä näin jälkikäteen ajatellen saattoi olla huono yhdistelmä.
********** koska mä epäilemättä teen pahempiakin virheitä tässä työssä.

6 kommenttia:

  • Veljen vaimo oli saanut myös rokotuksen kaksi viikkoa sitten eikä ole kuulemma sen jälkeen ollut päivääkään terve!

    No, minä en kuulu riskiryhmään, katotaan tarvitseeko rokotusta koskaan ottaakaan, kun työkaverit on jo sairaana.

    Sulta jäi kahden tähden kohta pois... Nimim. nipottaja :-)

    Ja on tämä sinun blogi vieläkin neuleblogi, kyllä sen huomaa! :-))

    Kirjoittaja: Blogger Pami, 14. marraskuuta 2009 klo 16.13  

  • Jiihaa, loistavaa tekstiä! Hihittelin täällä koneeni ääressä niin että kahvi uhkasi loiskua kuoista näppikselle.

    Kirjoittaja: Anonymous Mari, 14. marraskuuta 2009 klo 16.58  

  • Äh, kupista siis... : )

    Kirjoittaja: Anonymous Mari taas, 14. marraskuuta 2009 klo 16.59  

  • Pami, mä poistin yhden alaviittauksen ennen julkaisua ja se sotki mun tähtilaskelmani. Valkkarilla ei ollut osuutta asiaan. Nyt mä korjasin tähtien määrän, mutta olen myös juonut lasin viiniä, joten en mene takuuseen että ne ovat oikein :).

    Kirjoittaja: Blogger Katja, 14. marraskuuta 2009 klo 19.46  

  • Mä yritin neuloa rokotejonossa, mutta jouduin seisomaan ulkona melkein kaksi tuntia (liian kylmä) ja sisällä tosiaan huudeltiin nimillä (ilmoittautuminen oli melkein heti, kun pääsi sisälle), joten saadusta numerosta ei voinut tietää, kauanko menee. Kyseessä siis oletettavasti sama kaupunki, mutta eri arvauskeskus.

    Kirjoittaja: Anonymous aura, 15. marraskuuta 2009 klo 6.47  

  • Mari! Kahvit ja muut nesteet pois koneen viereltä :) Ja Katjuskaiseni, kiitos, että olet taas kirjoitusvireessä! terv. täti

    Kirjoittaja: Anonymous Anonyymi, 15. marraskuuta 2009 klo 19.17  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]



<< Etusivu